tirsdag 11. september 2012

Å hekle lyslykter

Da har jeg endelig lært meg å hekle! 
Det har jeg hatt lyst til å lære meg lenge, men så har jeg trodd det har vært kjempe vanskelig. 
Og det var det jo ikke, ikke når man har Google iallefall! 

Lyslykter er grunnen til at jeg ville lære meg å hekle akkurat NÅ! Jeg hadde så lyst på sånne lyslykter med hekle greier rundt, men var ikke var villig til å betale en "formue" for noe jeg helt sikkert klarte å lage helt fint selv.  



Og etter endel prøving og feiling på de første (siden jeg ikke hadde noen oppskrift) 
synes jeg at "sluttresultatet" vart ganske bra. 



De er jo så fine på mørke høstkvelder når det blåser og er kaldt ute, da lager de det lunt og koselig inne .
Og at de vart veldig koselige når det kom lys i er det vel ingen som kan si noe på?

Ha en flott dag!

Dette innlegget er også flyttet til min nye blogg: Frk Søbakk Kaslegard. Håper vi sees der.

3 kommentarer:

  1. De ble kjempefine, Guro!!! Synes du er veldig flink...!!! Tror kanskje jeg kunne tenkt meg å lage slike også; men må gjøre ferdig ti vinvesker først.................

    SvarSlett
  2. Hmm. Jeg ble interessert i hva du hadde gjort og prøvde å google etter oppskrift. Den første siden som kom opp var din. En evig sirkel. ;)

    SvarSlett
  3. Kjempe fine lykter :D Jeg har i dag kjøpt meg garn og heklenål og har store planer om å lære meg å hekle.
    Jeg selv heller nok mot hvit jul i år

    SvarSlett