lørdag 20. oktober 2012

Sjokolade fra bunnen av!

Jeg har kjøpt boka "Søtt uten sukker" og her om dagen måtte jeg prøve ut noe av det som stod der. 
Så da prøvde jeg meg på sjokolade... fra bunnen av!


Da trenger man i hovedsak dette; 
Kakaomasse, kakaosmør og noe søtning. 
Som søting prøvde jeg med både stevia sukker og stevia pulver,
men synes nok at stevia pulveret var enklest å bruke.
Og som smak i sjokoladen prøvde jeg hampfrø og cokosa. Der vart kokosen best synes jeg.



Også så enkelt å lage sjokolade da:
Man måler opp kokosmasse og kokossmør. Så smelter man det i vannbad og 
tilsetter søting og den smaken man vil ha.


Deretter heller man "suppa" over i en silikonform og setter det i kjøleskapet.


Etter overraskende kort tid er det stivt og man har flotte sjokolade-"hjerter" i mitt tilfelle.


Da har man altså sjokolade man kan spise med god samvittighet. 
Og det kan man, i alle fall jeg, like.


Fortsatt god helg til alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar