søndag 12. august 2012

På toppen av Lauvdalsbera

I går kom jeg hjem fra nesten en uke på fjellet. Og det har vært så herlig! Jeg har fått vært med familien og gått et par fjellturer, noe mer trenger man ikke.
Jeg har mange ganger hatt lyst til å gå opp på Lauvdalsbera når jeg har vært hjemme, men det blir liksom aldri noe av. Men denne gangen fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe med det. Kondisen var/er på bånn og jeg trengte å komme meg ut i friluft!

Det er egentlig ikke lange turen opp, men det er ganske bratt. Man begynner på 1200moh og ender på 1597moh, men turen er ikke mere enn ca.3,5km en vei.
Jeg hadde egentlig tenkt å bruke noen gamle fjellsko som jeg hadde hjemme hos mamma, men etter å ha vært å tittet litt i en sportsbutikk på Sundre fant jeg ut at jeg skulle kjøpe meg nye! AKU het de og de var knall god (selv om jeg fikk gnagsår).

Så da var det bare å komme seg på fjellet og sette igang.



Står ved utgangspunktet og ser opp mot toppen som er målet.


Etter kanskje en kilomenter skjedde dette! GNAGSÅR!!! Men som det vante fjellmennesket jeg er (mild overdrivelse) hadde jeg med plaster og fikk fiksa det. Og om ikke annet er utsikten flott!



Så, endelig oppe! Og jeg kjente at det var godt siden gnagsårene, for det hadde begynt å bli ett på andre beinet også, begynte å merkes ganske godt. Men igjen; utsikten var det ingenting å klage på (man kan se helt til Gaustatoppen) og niste hadde jeg også!























Men man si det sånn at det er ganske mye stein man skal passere på tur opp og ned. 
Så rundt halvveis ned måtte jeg stoppe og plastre andre hælen, men fortsatt ved godt mot og fornøyd over å ha vært på toppen! Og igjen; utsikten var upåklagelig!


Utsikten fra gnagsårstopp nr.2

Tross gnagsår og dårlig kondis kom jeg meg både opp og ned på ca.2t 15m. Og ikke bare det, men heldig som jeg var jeg nesten ved bilen da det så smått begynte å regne. Flaks! 


1 kommentar:

  1. Flotte bilder, jenta mi!; og den tiden du brukte står det respekt av!!!
    Fine og gode fjellsko kjøpte du deg også, sjølom skinnfillene slang på hælen om kvelden og på fjellturen dagen etter!!

    SvarSlett