tirsdag 25. september 2012

Høsttur til Vats

Fredag var det duket for hyttetur i Vats for gubben, et par kompiser og meg.

Eneste planen vi hadde var at vi skulle gå en tur på lørdagen, men var skeptiske til været siden det egentlig var meldt regn, og en annen ting jeg var litt redd for var at fjellet var blitt helt brunt. Heldigvis tok jeg feil, både med været og fargene. Det var en nydelig høstdag!

Jeg har jo skrevet om en tur opp på Lauvdalsbreda før, men skriver det igjen: Turen er ikke på mer enn 3,5 en vei, da begynner man på 1200moh og ender på 1597. Og det kjenner man i beina, men det er verdt det når man kommer opp å ser utsikten!


Lauvdalsbreda 1597moh


Gutta på tur! Bjørn-Andre, Fredrik og Ole-Martin




Gaustatoppen 1883moh




 



Siden det var så nydelig vær måtte jeg jo ta noen bilder av Vatsfjorden, det var så fint når sola traff høstskogen.
 




At vi bare hadde som plan å gå tur stemmer ikke helt, vi hadde også planer om å fiske. Det vart dårlig med, men som lite plaster på såret hadde jeg fått tak i Vats ørret. Så til middag vart det baktpotet, fjellørret og rømme laga i bålpanna ute! Nydelig! Og en god avsluttning på en fin dag.


Jeg koste meg iallefall veldig. Så får vi håpe de andre gjorde det også og at de vil være med en annen gang.

 


1 kommentar:

  1. Her var det veldig mange flotte bilder. Ser ut som dere koste dere!

    SvarSlett