søndag 31. juli 2011

Det skjer ting i Lyngveien!

Denne helgen har det gått unda i Lyngeveien! 
For sent fredag kveld kom mor Søbakk og hennes elskede Ole-Tor, og min søster Marte på besøk. Og når mor Søbakk kommer, ja da blir det liv. Og når ho da har med seg sin elskede Ole-Tor, ja da blir det enda mere liv! For de hadde med seg en henger med takrenner og det som hører takrenner til (og en god del ved). 


Mor's elskede Ole-Tor i action!


Så klokken halv eleve lørdags morgen var Ole-Tor i gang med takrennene. Litt seinere fikk han med seg min elskede Ole-Martin. Mor Søbakk og jeg klarte ikke å se på at guttene jobba uten at vi hadde noe å gjøre selv (tror det ligger i Søbakk genene) så vi begynte å klippe hekken. Å skal si vi fikk klipt den hekken!! Det vart så fint!



Mor Søbakk og meg i startfasen










Fant fram juletreet fra i vinter

Mye grønt som skal bort
Ferdig resultat! Og der skal det bli utepeis, etterhvert!

















Og nå vet jeg hva som blir neste store prosjekt her i gården, utepeis! Men det tror jeg må 
bli på neste års budsjett.
Og sist, men veldig viktig, så lagde Marte middagen, og den vart nydelig!


Marte i fullgang med maten


Jeg måtte utnytte situasjonen å ha en drill i hus, så jeg fikk hengt opp hjortegeviret mitt i gangen og noe dekor på muren bak ovnen. Vart så bra.
 

Et hjortegevir, fått av Silje.
Geviret vart en fin plass og henge jakker




Fornøyd!


Fikk disse av Charlotte når de var på besøk, de er så fin!


Nå sitter jeg og kjeder meg litt siden ALLE har reist. Til og med Ole-Martin! Men siden jeg kjeda meg fikk jeg laga noen klyper til å ha nederst på duken ute. Tror kanskje det må henges på en stein til eller en større stein, men vi får se på det.:)


Stein, sølvtråd og klips!





Fiks ferdig! Og tror de fungerer...


Og ikke nok med at det har skjedd ting og tang her, det har også vært den fineste helgen i hele sommer! Det har vært helt herlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar