fredag 22. juli 2011

Tovede tøfler

Det er kanskje ikke det folk flest tenker mest på nå fortiden, men jeg gjør det!
For jeg trenger noe å drive med når jeg sitter ute å soler meg! Så da kan det ofte bli til at jeg sitter strikker tøfler, fordi det er noe man kan gjøre uten å måtte tenke så alt for mye. Eneste gangen man må tenke litt er når man skal telle riller, og soppas klarer jeg.

Det var mamma som først begynte å strikke tøfler.... til hele familien! Gubben og jeg fikk hvert vårt par i julekalenderen! Og de vart tatt i mot med åpene armer på kalde føtter! Og jeg tenkte: "Dette må jo være noe jeg også kan klare!?"




Så med litt hjelp av mamma og en oppskrift jeg fant på nettet (jeg tok utgangspunkt i den, men måtte forandret en goddel på den siden jeg ikke brukte samme garn eller pinne tykkelse) så begynte jeg å strikke tøfler til nesten gud og hvermann, og i nesten alle mulige farger og "fasonger". 

Etter at broren til gubben og fruen har fått og venner og kollegaer har fått, har jeg også laget noen "ekstra" til hjemmet, såkalt gjestetøfler. Jeg har ikke helt vist hvor jeg skulle ha disse tøflene, men her om dagen kom jeg på noe: "Kanskje jeg kunne kjøpe en kurv, som jeg kunne ha rett på innsiden av inngangsdøra! Da er det jo enkelt for folk som kommer på besøk og finne seg et par som passer der."  
Det syntes jeg var så smart, så da gjorde jeg det.:)



Og selv om det er varmt og godt nå, så er det jo alltid godt å ha noe på beina når det begynner å bli litt små kjølig. Så er bare å sette i gang å strikke!


Forresten hadde jeg hatt en god oppskrift så hadde jeg lagt den ved, men det 
har jeg desverre ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar