lørdag 21. januar 2012

Snedig drøm!

Fy søren, i natt hadde jeg en ganske snedig drøm! Og det som er så rart med drømmer er at de føles helt ekte og alt er heeelt naturlig.
Som for eksempel i natt; At jeg kan tog i en time fra Oslo også er man i tjukkeste New York! Og hvem treffer man på der på første gatehjørne? JO! Onkel Pist og Onkel Reidar. Det er jo heeelt naturlig!

Etter at jeg har vært i New York en tur, så er jeg på helikoptertur ut i nordsjøen. Jeg er på en shuttel mellom Oseberg Feltsenter og Songa Trym (Og hvorfor akkurat Songa Trym?) Men jeg går ikke av på Feltsenteret, sammen med alle de andre kollegaene mine, fordi jeg har fått beskjed om å væra med over til Songa Trym OGSÅ væra med tilbake til Feltsenteret. Så jeg blir med over til Songa Trym, men piloten har ikke fått med seg at jeg skal væra med fram og tilbake. Jeg går av sammen med et par andre kompiser, som skal til Songa Trym og jobbe et par dager.
Vi får tilslutt tak i piloten som forteller at han hadde tenkt å fly fram og tilbake, men at været vart så dårlig at han ikke gadd det, og han hadde heller ikke fått med seg at noen skulle være med fram og tilbake.
De ringer Feltsenteret og finner ut at jeg får overnatte på Songa Trym. Det er jo greit, men suiten min ligger igjen i helikopteret. Men siden helikopteret står heeeelt utpå kanten av helidekk og bakenden på helikopteret ligger å dupper ned i havet, siden det er så dårlig vær, så tørr han ikke gå ut å hente den.
Jeg og han ene kompisen min står og ser ut på havet på en ubåt som ligger å velter fram og tilbake og holder på å velte helt rundt. Jeg kjenner at jeg er utrulig glad for at jeg ikke jobber på ubåt! Været er også så dårlig at deler av betongen (på en flyter...) er rivd av og ligger og flyter på havet.
Og der våkner jeg og tenker det var en rar drøm, den må jeg fortelle til noen... Så da gjorde jeg det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar