torsdag 5. januar 2012

Søte pannekaker


I går hadde jeg et par kompiser på besøk, og han ene hadde med seg nydelig ertesuppe. Vi klarte ikke spise alt opp til lunsj, så da vart det ertesuppe til middag. Men da MÅTTE jeg jo ha pannekaker også! Jeg har aldri laget pannekaker før, men det var jo igrunn ganske enkelt. Og med internett så gikk det jo som en lek å finne røre. Den er ganske søt, men når man skal ha det til ertesuppe (eller annen suppe) så var det veldig kjekt, for da trenger man ikke ha noe mere på de.

Og siden vi var to til middag, så vart det igjen litt pannekaker som jeg kunne ta til frokost i dag. Nydelig!


Pannekakerøre
Ingredienser:
4 egg
2,5 dl sukker (mer eller mindre etter smak) - Vispes sammen med egg.
Ca 1 l melk (H/lett) tilsettes
Hvetemel siktes på litt etter litt til passe tykk røre- prøv deg fram (Skal væra litt mer flytende enn vaffelrøre)
Ca 4 ss smeltet smør/margarin/olje tilsettes til slutt.
La røren hvile i min 15 minutter før steking. 

2 kommentarer:

  1. Nesten litt flaut å være mor di og ikke lært deg å lage pannekaker ennå altså....!!! Og ei vanlig oppskrift har bare melk, mel, salt og et par egg...

    SvarSlett
  2. ....Sleng oppi litt smør og sukker,og lag røra litt tykkere så ha du vaffelrøre.... Ha gjerne i vaniljesukker eller kardemomme også.

    SvarSlett