søndag 12. februar 2012

Mammaen min er bedre enn mammaen din!




Ja, sånn er det bare! Iallefall i mitt hodet. Og forhåpentligvis tenker de fleste sånn om akkurat sin mamma.
Igjen skal jeg være i det pompøse hjørnet, sist var nok på farsdagen (veeel....har jo kanskje vært litt etter det også).

Men mammaen min er jo best, ikke noe mer å si om det. Ho er snill, god, kjærlig, omsorgsfull og humoristisk (noen ganger litt "for morsom" for min smak.;) ). Ho er der uansett, og det er nok noe man merker enda mere nå etter at jeg er blitt eldre og utfordringene "større". 
Også er mammaen min veldig klok og ho har klart lært oss en veldig viktig ting, og det er at man skal ta imot mennesker som de er og med åpene armer.

Mamma og jeg har ofte laaange samtaler på Skype. Skype er jo så genialt når jeg bor flere timer hjemmefra, når jeg ser mamma på skjermen virker ho ikke like langt unna allikevel! 
Og når vi prater viser vi ofte fram det ene og det andre; som for eksempel nye ting jeg har kjøpt til huset eller kanskje det er en ny strikke-oppskrift som jeg må prøve ut. Noen ganger er det nesten sånn at vi sitter på hver vår kant og pusler med vårt, men det gjør ingenting.
Sånn er det når jeg er hjemme i Leveld også, det er bare godt å ha mammaen sin rundt seg  heletiden! (Og så blir man dulla litt ekstra med også.)


Jeg har utrulig mange gode minner med mammaen min. Og håper jeg får mange til! 
For mamma: Jeg er kjempe glad i deg!







Her skal forresten morsdagen feires sammen med min mamma og min mammas mamma, før vi vender nesa mot Hallingdal igjen. Tror det blir veldig koselig. 



2 kommentarer:

  1. Så flott skrevet, Guro:)) herlig at du har et så godt forhold til mammaen din... Kos deg på morsdagen!!

    SvarSlett
  2. Tusen,tusen hjertelig takk,Guro!! Blir skikkeølig rørt jeg sjøl etter et døgn..:p!
    Men jeg må også få takke deg og Marte som har vært der for meg utallige ganger de siste årene også; fra kreft, samlivsbrudd, MS,flytting og nytt forhold; dere har vært der og hos dere har jeg søkt og fått både trøst og glede.
    Gud så godt det er at vi har hverandre!!!
    Og skype er bare helt fantastisk, ja!! Bare det å kunne vise hva slags enormt flott vær vi har, er digg. (kanskje med et svakt håp om at du kommer en kjapp tur hjem før det blir dårlig igjen....:p)
    Jeg hadde det veldig trivelig på Morsdagen; og godt å besøke mamm på Ringen rehab.

    Jeg er heldig som har verdens beste jenter, og det ikke subjektivt sagt heller! Det er en realitet!

    Kjempe glad i deg, Guro!!!

    SvarSlett