søndag 5. februar 2012

Middagsbesøk og bakt ostekake

I går kom det folk på middagsbesøk i huset på Skoppum. Jeg gleda meg masse! Eneste jeg synes var litt skummelt var at besøket besto av en kokk og en butikkslakter, og at de dagen før hadde laget en nydelig tunfisk middag som det skulle bli vanskelig å overgå. For jeg er jo INGEN kokk akkurat, men fikk bare prøve så godt jeg kunne.
Jeg var i tillegg i det tøffe hjørnet, og satsa på to ting jeg ikke har laga før!

Det som stod på menyen var; dansk kalkungryte alla mamma og bakt ostekake til dessert.

Gryta har jeg smakt mange ganger hjemme i Vats, mens ostekaken har jeg bare smakt en gang på et hotell i Bergen, men minnes at den var farlig god. 


Så jeg tråkka i gang med ostekaka og dreit meg ut på første forsøk på botn! Oppskrifta var til to kaker, mens jeg bare skulle lage en. Men siden jeg hadde nok kornmo til en boten til så prøvde jeg igjen... og da gikk det mye bedre.





Ferdige resultatet kommer lengre ned, men kan jo si en ting; Det vart en suksess! 
Så noen bilder av kalkungryta, som også vart meget bra 
(om jeg får si det selv, og man skal ha litt trua på seg selv).



Det vanskeligste med hele matlagingen var at det er mørkt under kjøkkenvifta, men en Søbakk vet alltid råd. 
Hodelykta jeg har fått på jobb kom godt med.




Og der var bursdags kaka til Marianne pynta og klar. I løpet av kvelden gikk hele kaka ned. 


Riktig god søndag til deg og dine!

1 kommentar:

  1. så koselig. Og dette så jo helt fortreffelig ut! NaMmm

    SvarSlett